Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Wskazówki i predykcje dla marketingu firm w social media tworzone z wykorzystaniem machine learningu w oparciu o przetwarzanie języka naturalnego i rozpoznawanie obrazu.

SmartNet Research Solutions Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. System wspomagania optymalizacji treści we własnych kanałach marketingowych marki wraz z narzędziami wykrywania trendów i przewidywania, bazujący na przetwarzaniu tekstu, obrazu, video i danych z mediów społecznościowych oraz metodach sztucznej inteligencji.

Cel projektu: Wskazówki i predykcje dla marketingu firm w social media tworzone z wykorzystaniem machine learningu w oparciu o przetwarzanie języka naturalnego i rozpoznawanie obrazu.

Czas trwania projektu: 2.04.2018 - 30.09.2020

Wartość projektu: 5 036 569,50 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 3 921 356,11 zł

Wsród Klientów, dla których świadczyliśmy usługi badawcze i doradcze, znajdują się m.in:

  • Bank Zachodni WBK i Dom Maklerski BZ WBK
  • UPC Polska
  • Narodowy Instytut Audiowizualny i Ministerstwo Kultury
  • Instytut Spraw Publicznych
  • Agencja reklamowa Publicis
  • Agencja interaktywna Galileo
  • Agencja 121 PR
  • GG Network SA, część MIH Naspers Group (m.in. komunikator Gadu-Gadu, telefonia GaduAIR, radio OPEN FM, serwis mikroblogowy Blip.pl, serwis z grami Pykam.pl, aplikacja na komórki Mobilne Gadu-Gadu)
  • Agora SA (m.in. Gazeta.pl i Wyborcza.pl)

Członkowie Zespołu SmartNet badali w przeszłości również m.in. serwisy blogowe Blox.pl, mylog.pl i Salon24.pl, serwis społecznościowy Grono.net oraz międzynarodową sieć podróżników Couchsurfing.org.

Uczestniczyli także w projektach badawczych prowadzonych dla:

  • Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
  • Ministerstwa Finansów
  • Ministerstwa Edukacji Narodowej
  • Ministerstwa Kultury
  • Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
  • Ośrodka Przetwarzania Informacji
  • Narodowego Banku Polskiego
  • Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Pracujemy zazwyczaj na zasadzie zachowania poufności, więc możemy udostępnić tylko ogólne informacje o naszych projektach. Nasze prace dotyczyły między innymi sposobów zwiększania liczby użytkowników, monetyzacji użytkowników, upowszechnienia wykorzystania usług dodanych (VAS), identyfikacji liderów opinii w społecznościach internetowych czy przygotowania i realizacji targetowanych działań promocyjnych i monitoringu ich skuteczności.

Analizujemy i wykorzystujemy dane o użytkownikach ze wszystkich źródeł - dane o sieciach społecznych, dane z logów serwerów, Web analytics i badania ankietowe. Prowadzimy także badania użytkowników Facebooka i innych serwisów społecznościowych, a także analizujemy treści tworzone na forach dyskusyjnych i blogach.